ازن درمانی (اکسیژن فعال)

ازن درمانی ( ازن تراپی)    ازن تراپی

اولین تکنیک درمانی، اتوهماتراپی(Autohematherapy)است.
آلمانی‌ها مدت‌های مدیدی است که این تکنیک درمانی را به کار می‌ّرند.در این روش حدود50 تاM1 100 از خون بیمار گرفته می‌شود و پس از اختلاط با اوزون ویژه‌ی کاربردهای درمانی، مجدداً آن را از راه تزریق وریدی به جریان خون باز می‌گردانند. این کار خون را از باکتری‌ها و بیماری‌های عفونی ناشی از میکوپلاسما عاری می‌سازد.
تکنیک درمانی دوم وارد کردم مستقیم اوزون به جریان خون از راه تزریق وریدی است.برخی از افراد دید خوبی نسبت به این روش درمان ندارند، چرا که تصور میکنند تزریق گاز به خوبی باعث آمبولی گازی شده و منجر به حمله‌ی قلبی و نوقف فعالیت ریه‌ها می‌شود.اماباید توجه داشت که اوزون خالص باعث آمبولی گازی نمی‌شود.هوا که بخش عمده‌ای ازآن یعنی 80% را نیتروژن و باقی مانده یعنی 20% آن را اکسیژن تشکیل می‌دهد.
در فشار اتمسفری حباب‌های گازی در خون به وجود می‌آورد.در واقع نیتروژن عامل حباب‌های گاز خون در فشار اتمسفری است؛ ولی اوزون،چنین خاصیتی ندار.تنظیم سرعت ورود اوزون چنین خاصیتی ندارد. تنظیم سرعت ورود ازون به خون و به‌کار بردن سوزن خیلی ریز برای تزریق، رفع خطر آمبولی گازی را تضمین خواهد کرد. در واقع نباید ترس از آمبولی گازی مانع تحقیق در مورد این تکنیک درمانی بسیار مؤثر و بی خطر گردد.
تکنیک درمانی سوم وارد کردن جریان گاز ازون به کولون از راه مقعد است. موفقیت این روش بستگی به توانایی حفظ مخلوط گازی و فراهم کردن امکان حداکثر جذب آن در کولون دارد ممکن است در ابتدا قادر به نگهداری گاز برای مدت طولانی نباشد، اما به تدریج که درمان پیش می‌رود، توانایی او برای نگهداری گاز برای مدت زمان بیشتر، افزایش می‌یابد.
معمولاً ازون درمانی به روش‌ تزریق مقعدی یا واژنی به مدت 30 ثانیه، یک تا سه بار در روز در هفته‌ی اول انجام می‌شود،از راه لوله‌ی بسیار باریکی که وارد حفره‌ی مورد نظر می‌شود،بیش از نیم لیتر ازون خالص به صورت مرطوب وارد میگردد این گاز سپس از دیوارهای روده جذب جریان خواهد شد. این پروسه(فرایند)بدون درد بوده و موجب تقویت نیروی حیایتی و احاساس نشاط و سرزندگی می‌گردد که ناشی از اکسیژنه شدن و اغذیه خون است کاز مرطوب با کارایی بیشتری جذب می‌شود.تکنیک چهارم تزریق گاز اوزون در گوش است.یک بیمار سرطانی که به مدت چند ماه با پزشک خود زندگی می‌کرد، از این شیوه درمانی استفاده میکرد و با نگه داشتن لوله مخصوص دمیدن ازون در فاصله یک اینچ از پرده گوش جریان آرامی از ازون را وارد جریان خود می‌نمود.بعضی از پزشکان اوزون را مستقیماً به داخل تومورهای سرطانی یا به داخل عضلات تزریق می‌کنند.
تکنیک پینجم اوزونه کردن آب و نوشاندن آن به بیمار است. تحقیقان نشان می‌دهند که نوشیدن آب ازون دار به درمان آلرژیها، کار سینوم(نوعی بدخیمی)،ابخال،کاندییاز،گاستریت، بیماری‌های لثه،زخم‌های دهان، برفک دهان، زخم‌ها،سرماه خوردگی‌هافآنفولانزا و بیماریهای ویروسی کمک می‌کند، زخم‌ها را پاکس سازی کرده و کبودی‌ها را برطرف می‌کند.نوشیدن آب ازون دار همچنین سطح کلی اکسیژن بدن را افزایش داده و موجب تسریع فرایندهای بهبود می‌شود.
تکنیک ششم جذب ازون از طریق پوست است که دوش ازون نامیده می‌شود.می‌توان بخشی از بدن(یا کل بدن بیمار که زیر گردن قراردارد) را در یک کیسه پلاستیکی یا یک لباس یکسره مخصوص از جنسTyvek(یک نوع الیاف سنتزی نفوذپذیر) قرار دارد و سپس لوله حامل جریان گاز اوزون را طوری که مجموعه سیستم کاملاً بسته و مهروموم باشد به داخل آن هدایت کرد.اکثراً شخص به مدت 30 دقیق داخل لباس یاد شده باقی می‌ماند. بهتر است که قبل از این کار دوش گرم یا داغی گرفته شود و رطوبت پوست محفوظ بماند تا منافذ پوست باز شده و برسرعت جذب گاز افزوده گردد.
استفاده از بخار اوزونه نیز در سراسر دنیا توسط متخصصین زیبایی، متخصصین ستون فقرات، ماساژ درمان‌ها و سایر متخصصین و پزشکان صورت می‌گیرد، زیرا این عمل را روش طبیعی سم زدایی و پاکسازی تشخیص داده‌اند.کاربری بخار اوزون دار موجب تحریک گردش خون شده و ذخیره اکسیژن بدن را بالامی‌برد.
تکنیک درمانی هفتم استفاده از روغن زیتون اوزون دار شده‌است. می‌توان یک قاشق چای خوری روغن زیتون اوزونه را یک یا دو بر در روز مصرف کرد تا بدن مقدار دایم و یکنواختی از ازون را دریافت کند. روغن زیتون اوزنه کاربردهای درمانی و فواید زیادی دارد. از روغن زیتون اوزون دار برای درمان خشکی پوست، برطرف کردن چروک‌های ان و درمان آفتاب سوختگی استفاده می‌شود. هنگام خروج حباب‌های گاز از درون‌ روغن می‌توان آن را به عنوان بخور هم به‌کار برد.
وقتی از روغن زیتون اوزون دار شده برای درمان بریدگی‌هافکمبودی‌ها و سایر مقاصد بهبودی و درمانی استفاده می‌شود، نتیجه بسیار خوبی عاید می‌گردد. اگر بخوراووزن با غلظت کم مورد نظر باشد، می‌توان این کار را به وسیله پالایش کننده‌های هوای اتاق انام داد.
در این صورت جذب به داخل ریه‌ها و گردش خون به طور موثری صورت می‌گرد.
آب لیمو،آب پرتقال و عصاره آوورا را نیز می‌توان برای نوشیدن یا مالیدن روی پوست اوزون دارکرد.اوزونه کردن دو فنجان آب لیموی تازه به مدت شش ساعت و تأثیر آن روی تمام ناراحتی‌های پوستی مثل سرطان پوست، خشکی پوست پسوریازیس و زخم‌های پوستی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج درخشانی حاصل شده‌است.سایر کاربردهای موضعی این شیوه اعمال ان روی کبودی‌ها، سوخنگی‌ها،فیستول‌ها، زخم بستر،گانگرن(قانقاریا)،عفون ت،دردهای عضلانی،صدمان ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش‌های خطرناک و بهبود سریع‌تر زخم‌ها است. با پیوستن مولکول اوزون به ماتریس مولولی روغن زیتون شما می‌توانید ازون را به طور موضعی به ضایعات،بریدگی‌ها، عفونت‌ها،اسکارها، زخم‌ها و موارد دیگر اعمال کنید.قابلیت‌های درمانی این شیوه شگفت انگیز است.اگر شما نیز ضایعه خارجی چشمگیر و یا عفونتی دارید که به درمان پاسخ نمی‌دهند،استفاده از روغن زیتون ازونه را به طور جدی مدنظر قرار دهید.
هیدروژن پراکسید(H2O2) محصول فرعی بیش‌تر فرایندهای اکسایش به وسیله ازون است.هیدورژن پراکسید خود نیز گزینه درمانی دیگری است. سه روش برای سم زدایی از طریق هیدورژن پراکسید وجود دارد: دهانی، تزریق وریدی و کولونی.
بیماریهایی که با این روش‌ها می‌توانند بهبود یابند عبارتند از بیماریهای قلبی، قلبی-عروقی،ریوی،عفونی و بیماری‌های سیستم ایمنی بدن. علاوه بر این، این روش‌ها در درمان سزطان،پارکینسون و آلزامیمر نیز به کار گرفته می‌شوند. بعضی بیماران ترجیح می‌دهند یک برنامه درمانی 25 روزه هیدروژن پر اکسید را برای پاکسازی دهان پشت سر بگذارند و معمولاً این دوره را با مصرف سه قطر از این ماده در یک لیوان 8- انسی آب خالص فاقد کلر، آبمیوه و یا شیر آغاز می‌کنند. سپس به دوز مصرفی هیدروژن پراکسید روزانه یک قطر می‌افزایند تا در نهایت به 25 قطره، سه بار در روز افزایش یابد.

مجله و فروشگاه اینترنتی سلامت و تندرستی پاکیمان